× صفحه اصلی گالری عکس درباره شرکت خدمات پس از فروش كاتالوگ مقالات طراحی و سئو توسط علیرضا فلاحیان
×

شرکت همایش گستر کیوار

تولید کننده صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی

مشاوره در تجهیز و طراحی داخلی سالن های همایش و آمفی تئاتر

آدرس دفتر مرکزی :استان البرز،کرج،45 متری گلشهر بلوار پونه شرقی،ساختمان کیمیا،طبقه3،واحد 4

تلفن : 34648342-026 ، موبایل : 09123619964

آدرس کارخانه:استان البرز،جاده قزلحصار،روبروی پمپ بنزین،کوچه ی صنعت گران،پلاک 110

همایش گستر کیوار

صندلی آمفی تئاتر صندلی سینما خرید صندلی آمفی تئاتر خرید صندلی سینما صندلی آمفی تئاتر مناسب
صندلی آمفی تئاتر ارزان صندلی همایش صندلی آمفی تئاتر با کیفیت

صندلی آمفی تئاتر مدل 9021 صندلی آمفی تئاتر مدل 9022 صندلی آمفی تئاتر مدل 9023  

پیدایش و تحول صندلی آمفی‌تئاتر در ایران

 

تئاتر و هنرهای نمایشی در ایران دارای تاریخی غنی و پربار هستند. با ورود تئاترهای مدرن به ایران در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، نیاز به آمفی‌تئاترها و صندلی‌های مناسب برای این مکان‌ها بیشتر احساس شد. این مقاله به بررسی پیدایش و تکامل صندلی‌های آمفی‌تئاتر در ایران می‌پردازد

 

دوران باستان و پیشینه نمایشی

 

در دوران باستان، ایران از جمله جوامعی بود که دارای مراسم‌ها و آیین‌های نمایشی بوده است. با این حال، این نمایش‌ها بیشتر در فضای باز و بدون صندلی‌های مشخص برگزار می‌شدند. آیین‌های نمایشی نظیر سوگ سیاوش و مراسم میترا، نمونه‌هایی از این اجراهای نمایشی هستند

 

دوره قاجار: آغاز تئاتر مدرن

 

ورود تئاتر مدرن به ایران به دوران قاجار و به‌ویژه دوران ناصرالدین‌شاه بازمی‌گردد. در این دوره، با تأثیرپذیری از تئاترهای اروپایی، اولین سالن‌های تئاتر در ایران ساخته شدند. یکی از اولین سالن‌های تئاتر ایران، "تئاتر دارالفنون" بود که توسط ناصرالدین‌شاه تأسیس شد

اولین سالن تئاتر تهران سال ۱۲۶۷ شمسی در مدرسه‌ی «دارالفنون اولین سفر ناصرالدین‌شاه به اروپا بود. او بعد از تماشای اپرا و تئاتر در سن‌پترزبورگ و بازگشت به ایران، دستور داد تا معلمی برای تئاتر استخدام کنند و تماشاخانه‌ای در تهران بسازند.

در این سالن‌ها، صندلی‌ها از چوب ساخته شده و به‌صورت ردیفی و منظم قرار می‌گرفتند. این صندلی‌ها بسیار ساده و ابتدایی بودند، اما نشان‌دهنده آغاز حرکت به سمت ایجاد فضای مناسب برای نمایش‌های هنری بودند

 

دوره پهلوی: توسعه و نوآوری

 

با روی کار آمدن سلسله پهلوی، ایران شاهد تحولات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر بود. در این دوره، سالن‌های تئاتر جدید و مدرن‌تری ساخته شدند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تئاتر شهر تهران اشاره کرد

در این سالن‌ها، صندلی‌های چوبی و فلزی با طراحی‌های به‌روزتر و راحت‌تر جایگزین صندلی‌های قدیمی‌تر شدند. صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شدند که تماشاگران بتوانند به‌راحتی نمایش‌ها را تماشا کنند و فضای بیشتری برای راحتی پاها در نظر گرفته شد

 

دوران معاصر: تکنولوژی و راحتی

 

در دوران معاصر، با پیشرفت تکنولوژی و ورود مواد جدید، صندلی‌های آمفی‌تئاتر ، صندلی‌های سالن همایش،صندلی سینمادر ایران نیز دچار تحولات بزرگی شدند. استفاده از مواد نرم‌تر و مقاوم‌تر مانند فوم و پارچه‌های ضدآب، باعث افزایش راحتی و دوام صندلی‌ها شد

علاوه بر این، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که تماشاگران بتوانند ساعات طولانی را بدون احساس خستگی در سالن‌های تئاتر سپری کنند. از نمونه‌های بارز این تحولات می‌توان به سالن‌های جدید تئاتر و سینما در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران اشاره کرد

 

آمفی‌تئاترهای دانشگاهی و فرهنگی

 

در دهه‌های اخیر، ساخت آمفی‌تئاترها در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی نیز افزایش یافته است. این آمفی‌تئاترها برای برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایش‌های هنری طراحی شده‌اند و صندلی‌های آن‌ها با استفاده از جدیدترین استانداردهای طراحی و مهندسی ساخته می‌شوند

نتیجه‌گیری

 

تاریخچه صندلی‌های آمفی‌تئاتر ، صندلی‌های سالن همایش،صندلی سینما در ایران نشان‌دهنده تحولات فرهنگی و اجتماعی این کشور است. از صندلی‌های چوبی ساده در دوران قاجار تا صندلی‌های ارگونومیک و راحت در دوران معاصر، هر مرحله از این تحول بازتابی از تلاش ایران برای بهبود تجربه تماشاگران و ارتقاء هنرهای نمایشی است. صندلی‌های آمفی‌تئاتر ، صندلی‌های سالن همایش،صندلی سینمادر ایران نه تنها محلی برای نشستن تماشاگران، بلکه نمادی از پیشرفت و توسعه فرهنگ و هنر در این کشور هستند